Jeseniky - Toerisme - Fietstochten

Jeseniky Info - het informatieportaal voor toeristen
Toerist. landkaarten Fotogalerijen Mobiele diensten Temperatuurs Webcamera's
Last minute Advertentie accomm. Handelsaanbieding Werkadvertentie Berg-kennismaking
 Het gebied uitkiezen

Branná -
Staré Město48.00

Náročnost:
středně obtížná trasa vedená po silnicích a lesních cestách s proměnlivým povrchem, vhodná pro horská a trekkingová kola

Popis trasy:
Z podhorské rekreační obce Staré Město se vypravíme do masívu Králického Sněžníku. Po silnici putujeme do Stříbrnic, jednoho z menších zimních středisek, které získaly svůj název podle nalezišt' stříbrné rudy. Po silničce zvolna vystoupáme na horskou chatu Návrší stojící nad sjezdovkou. Na chatě je možné se občerstvit i ubytovat. Potěší nás pěkné výhledy na Staroměstsko a hřbety Jeseníků. 1 km před Návrším narazíme na červenou terénní cyklotrasu (KČT č. 4071) a po ní pojedeme asi 10 km.
Vrstevnicovou lesní cestou, která vede nad Hynčicemi po úbočí východního hřbetu s vrcholy Sušinou (1321 <2009>m) a Šindelnou (1195<2009>m), která tvoří hranici ochranného pásma NPR Králický Sněžník, se dostaneme na vojenskou silnici. Byla budována v roce 1938 v rámci opevnění, její stavba však nebyla dokončena. Sjedeme na červenou turistickou značku a od místa Pod srubem stále klesáme údolím Prudkého potoka kolem usedlosti Bystřiny až k hájence. Odbočíme doprava a vyjedeme menší kopec do Vysokých Žibřidovic. Památkou barokní architektury je kostel sv. Linharta s ohradní zdí a kaplemi.

Na křižovatce u autobusové zastávky odbočíme vpravo, po žluté značce vystoupáme až na konec obce a po silnici pokračujeme do horské zemědělské osady nazývané Žleb. Čeká nás dlouhý sjezd k řece Moravě. Cestou si všimneme vodopádů na Žlebském potoce tvořených dvou a šestimetrovým stupněm. Sjedeme do údolí, odbočíme doleva a podél Moravy (silniční cyklotrasa KČT č. 52) přijedeme do Hanušovic se známým pivovarem produkující pivo Holba a Šerák. Za železničním přejezdem odbočíme vlevo a pokračujeme přímo okolo benzínové pumpy klikatící se úzkou silničkou do Habartic (silniční cyklotrasa KČT 53). V minulosti tudy vedla obchodní cesta do Staroměstské kotliny. Při stoupání se postupně otvírají jedinečné výhledy.

Následující horskou vesničkou jsou Vikantice. Na křižovatce u kostela sv. Wolfganga můžeme odbočit doleva a přes nejmenší samostatnou obec okresu Šléglov dojet do Starého Města (KČT 6114), nebo zajet do krásné horské obce Branné, situované na skalnatém výběžku a v údolí řeky Branné, s několika historickými památkami v čele s dominantním kostelem Archanděla Michaela.
Po modré turistické značce, cestou mezi pastvinami s výhledy z Kančího vrchu, přijedeme do osady Hajmrlov s odchovnou koroptví a okruh uzavřeme návratem do Starého Města.