Jeseniky - Tourism - Bike routes

Světlá Hora -
Karlovice55.00

Náročnost:
středně těžká trasa, která vede po silnicích i lesními cestami bez výrazných převýšení, vhodná pro trekkingová kola

Popis trasy:
Výchozím bodem jsou Holčovice, vesnice na Opavici se zachovalými staveními původní jesenické architektury v místní části Spálená, se zvonicí a barokním kostelem. V minulých stoletích zde bylo středisko evangelíků. V místní části Komora vyvěrá sirný minerální pramen.

Pojedeme po silnici, která stoupá k osadě Jelení a podél potoka Kopýtka kolem hájovny sjedeme do Karlovic po zelené terénní cyklotrase (KČT 6076), známého horského letoviska na řece Opavě s výbornými klimatickými podmínkami. Nachází se zde muzeum lesnické techniky. Severozápadně od obce se nachází přírodní rezervace s dochovaným porostem původních horských lesů nižších poloh, jedlobučina s jesenickým modřínem a jilmem. Projedeme Karlovicemi, za železniční zastávkou pokračujeme cyklotrasou KČT 6076, která nás dovede ke zřícenině hradu Freudenštejna, přejedeme silnici a lesní cestou proti proudu Zámeckého potoka dorazíme na rozcestí Pod Šindelnou. Vede tudy červená značka, my však stále pokračujeme zelenou cyklotrasou KČT 6076, která stoupá po svazích Vysoké hory nad Vrbnem pod Pradědem a Ludvíkovem. Projedeme rozcestím Malá Hvězda a stále po cyklotrase dorazíme na silnici, po níž se dostaneme níže a jakmile se po pravé straně otevře les, odbočíme doprava do Podlesí. Cesta vyústí u železničního přejezdu, odkud už je na dosah významné rekreační středisko Malá Morávka s množstvím hotelů a penzionů. V okolí je několik sjezdovek a spolu s Karlovem tvoří největší zimní středisko v Jeseníkách.

Druhá část trasy se zpočátku vrací po stejné silnici s tím, že pokračuje směrem na Starou Rudnou, bývalou hornickou osadu (KČT 6073). Těžilo se zde v minulých staletích zlato a stříbro. Následuje obec proslulá chovem závodních jezdeckých koní Světlá Hora. Ze zdejšího hřebčína pochází legendární Železník. Pokračujeme chalupářskou osadou Dětřichovice, přes Skrbovice do Široké Nivy (KČT 6073). Bývalý lichtenštejnský zámeček z 18. století dnes slouží jako obecní úřad. Kolem nádraží se vydáme lesní cestou klikatící se nad údolím řeky Opavy do Karlovic (KČT 6070).